yemekleri bir de benim gözümden görün

Bugüne kadar çektiğim tüm yemek fotoğrafları ve bundan sonra çekeceğim yeni fotoğraflar, hep baktığımızın ötesini görebilme merakımdan. Sadece bakmamak, baktığımızı görmek, gördüğümüzü farkedebilmek benim amacım. Tabii yemek yapmayı, yemeyi ve fotoğrafını çekmeyi de çok sevdiğimi söylemeye gerek yok.
Siz de kendi çektiğiniz yemek fotoğraflarınızı, günün fotoğrafı köşesinde yayınlanmak üzere gönderebilirsiniz, bu da blogumuzun bir hizmetidir :))
Bu arada fotoğrafları izinsiz kullanmak yasaktır benden söylemesi.

2 Ekim 2010 Cumartesi

ANNE sabrı ile yapılan tatlı

Bugün annemde buluşma günüydü.
Bugünler annemin yemek konusunda döktürdüğü günlerdir :))
Günün yıldızı  bir tatlı, yemesi süper yapması zor bir tatlı ama yine de
gayretli arkadaşlar için tarifi vermeyi kabul etti annem :))

ANNE TATLISI

2 bardak un
1 yumurta
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı karbonat
aldığı kadar ılık su

Bu karışımı yumuşak bir hamur haline gelene kadar yoğurun. Hamuru küçük
bezeler halinde parçalara ayırın. Ayırdığınız her parçayı biraz sıvı yağ ile yuvarlak
olarak açın, açtığınız hamuru katlayarak bir rulo haline getirip tekrar kesin ve
kestiğiniz parçayı tekrar açıp, uçlarını ortada bir bohça şeklinde birleştirerek bir kenara alın.
Tüm hamuru bu şekilde hazırladıktan sonra, tavada kızgın yağda kızartın.
Bir diğer tencerede 2 bardak şekeri 2 bardak su ile kaynatarak şurup haline getirin
ve kızarttığınız hamurların bu şuruba batırıp biraz bekletip çıkarın. Servis yaparken üzerine
ceviz veya fındık dökerek tabağa alın.
Ben demiştim, zor demiştim. Ancak annem yapar :))


Hiç yorum yok: