yemekleri bir de benim gözümden görün

Bugüne kadar çektiğim tüm yemek fotoğrafları ve bundan sonra çekeceğim yeni fotoğraflar, hep baktığımızın ötesini görebilme merakımdan. Sadece bakmamak, baktığımızı görmek, gördüğümüzü farkedebilmek benim amacım. Tabii yemek yapmayı, yemeyi ve fotoğrafını çekmeyi de çok sevdiğimi söylemeye gerek yok.
Siz de kendi çektiğiniz yemek fotoğraflarınızı, günün fotoğrafı köşesinde yayınlanmak üzere gönderebilirsiniz, bu da blogumuzun bir hizmetidir :))
Bu arada fotoğrafları izinsiz kullanmak yasaktır benden söylemesi.

20 Eylül 2010 Pazartesi

dağ çileği mi osmanlı çileği mi? buldum! çilek reçeli

Çilek reçelinin en iyisi bu küçük dağ çileğinden olur. Mevsiminde alıp kendi yaptığınız reçel gibisi yoktur, siz yapamıyorsanız en iyi alternatif anne reçeli'dir.  Kendi reçelini yapmak isteyenler için basit bir reçel tarifi:
Ben 1/1 yapıyorum yani 1 kg çileğe, 1 kg şeker ve yarım limonun suyu.
Çilekleri çok iyi yıkayın, saplarını ayırın ve bir tencereye üzerlerine 4 bardak toz şeker koyarak 1.5 gün gibi bekletin. (Sabırsız olmayın işin püf noktası burada) Çilekler suyunu salsın, şekerler tamamen erisin tamamdır. Alın tencereyi ateşe koyun ama harlı olmasın, sabııır, yavaş yavaş yapıcaz. 40 -45 dk kaynatın. Kıvamını tutturduğunuzu test etmek için kaşıkla alıp biraz yukarıdan akıtın su gibi akmıyorsa tamamdır. Limon suyunu da ekleyin ve bir taşım daha kaynatıp alın. Üzerinde biriken köpükleri alın, cam kavanozlara koyup soğutun, sevdiklerinize varsa çocuklarınıza verin, yesinler.

1 yorum:

UGURB dedi ki...

Çilekler o kadar güzel görünüyorlarki bu tarifi bende denesemmi acaba?