yemekleri bir de benim gözümden görün

Bugüne kadar çektiğim tüm yemek fotoğrafları ve bundan sonra çekeceğim yeni fotoğraflar, hep baktığımızın ötesini görebilme merakımdan. Sadece bakmamak, baktığımızı görmek, gördüğümüzü farkedebilmek benim amacım. Tabii yemek yapmayı, yemeyi ve fotoğrafını çekmeyi de çok sevdiğimi söylemeye gerek yok.
Siz de kendi çektiğiniz yemek fotoğraflarınızı, günün fotoğrafı köşesinde yayınlanmak üzere gönderebilirsiniz, bu da blogumuzun bir hizmetidir :))
Bu arada fotoğrafları izinsiz kullanmak yasaktır benden söylemesi.

15 Kasım 2010 Pazartesi

adım adım APPLE PIE

APPLE PIE

Bayram dolayısıyla büyük bir hizmet gerçekleştiriyor veeee
adım adım fotoğraflarla belgeleyerek benim meşhuuur apple pie tarifimi
günışığına çıkarıyorum :)
Öncelikle elmaları soyuyoruz, çekirdek ve saplarını çıkararak
küçük küçük doğruyoruz.

Küçük doğradığım elmaları tavaya alıp, 1 bardak toz şeker ve
1 tatlı kaşığı tarçın ile pişiriyorum. Suyunu salıp tekrar çekince indiriyorum.
isterseniz içine kuru üzüm de koyabilirsiniz ben çok fazla tatlı
sevmediğimden koymuyorum.

Elmaları pişirip dinlendirirken, hamuru hazırlamaya başlıyorum.
2 su bardağı un, 1 yumurta, 125 gr tereyağı, yarım paket karbonat ve
aldığı kadar su hamurun malzemeleri.
Önce tereyağı ve unu özdeşleşene kadar yoğurup diğer malzemeleri
sonradan ekliyorum, biraz kas gücü gerekiyor önceden söyleyeyim :)
Hamuru iki parçaya ayırıp, yarısını 6-7 mm kalınlığında açıp,
yağladığım fırın kabının ölçüsü kadarkesip fırın kabının altına kaplıyorum.

Fırın kabının altına kapladığım hamurun üzerine önceden pişirdiğim
elmaları tüm alana yayılacak şekilde yerleştiriyorum.

İkiye ayırdığım hamurun ikinci yarısını da açarak elmaların
üzerini kaplayacak şekilde kapatıyorum ve hamurun daha iyi pişmesi için
üzerine bıçakla kesikler atıyorum hem de daha havalı oluyor  :))
ve fırına atıyorum. 180 derece fırında 20 dk kadar üzeri çok kızarmayacak
şekilde pişiriyorum ve çıkarıyorum.

Ben genelde çok içi tez ve sabırsız bir insan olduğumdan,
her zaman tam soğumadan üzerine pudra şekeri serpiyorum o zaman da
hamur şekeri emiyor :(( amaaa bu sefer bekledim ve sonuç mükemmel oldu
Herkese afiyet olsun, iyi bayramlar

Hiç yorum yok: