yemekleri bir de benim gözümden görün

Bugüne kadar çektiğim tüm yemek fotoğrafları ve bundan sonra çekeceğim yeni fotoğraflar, hep baktığımızın ötesini görebilme merakımdan. Sadece bakmamak, baktığımızı görmek, gördüğümüzü farkedebilmek benim amacım. Tabii yemek yapmayı, yemeyi ve fotoğrafını çekmeyi de çok sevdiğimi söylemeye gerek yok.
Siz de kendi çektiğiniz yemek fotoğraflarınızı, günün fotoğrafı köşesinde yayınlanmak üzere gönderebilirsiniz, bu da blogumuzun bir hizmetidir :))
Bu arada fotoğrafları izinsiz kullanmak yasaktır benden söylemesi.

21 Kasım 2010 Pazar

tarladan, bahçeden yeni topladık

Doğadaki renkler o kadar muhteşem ki, fotoğrafın renkleri ile
oynadım sanmayın diye söylüyorum. Aslında alışveriş yapmaya çıkmıştım
ama burada fotoğrafını gördüğünüz sebze ve meyvelerin bu lezzetli ve
inanılmaz görüntüleri karşısında daha fazla dayanamadım,
koşarak eve gidip fotoğraf makinemi alıp geri geldim ve bu kareleri çektim.
Fotoğraf çok özel bir şey, bir saat sonra bu meyveler, sebzeler artık
orada olmayacaklar ama bu görüntüler kalacak, eve gittiğime değmez mi?

Tarla biberi, tatlı mı tatlı, tam kahvaltılık aslında ama yemeğe katınca
lezzetini kesin ayırdedebiliyorsunuz.


DÖNGEL
Döngel yöresel adı, bizim bildiğimiz muşmula! Heryerde bulunmayan,
GDOsuz, tadı hafif ekşi ama durdukça tatlanır.
Adının da bir tekerlemeden geldiği rivayet edilir, şöyle ki:
"Muşmula suratlı beşbıyık,
hadi döngel artık
kış geldi geçiyor
seni hala bulamadık"


KANLICA MANTARI
Mantar türleri arasında oldukça lezzetli bir seçenek olan Kanlıca Mantarı
çok da fotojenik gördüğünüz gibi :)  Gördüğünüz yerde almanızı ve
aynı gün yapıp tüketmenizi öneririm. Ne mi yapıcaz dediniz?

MANTAR KAVURMA
Mantarları alıp iyice bir yıkayın ama parçalamadan çünkü
çok gevrek bir yapısı var. Sonra düzgün bir şekilde küp küp doğrayın.
bir tencereye suyu koyun, suya da limon
sıkın ki kararmasın, 10 dk haşlayın alın, süzün.
1 tane orta boy soğanı küçük küçük doğrayın, tencerenize zeytinyağını
koyup biraz kızdırıp soğanları atın 1 dk sonra da mantarları atın.
Mantarlar suyunu salıp tekrar çekinceye kadar kavurun, tuzunu ve
karabiberini ekleyin, kapatın. Kavurma hazır, bu malzemeyi börek içi
olarak da kullanabilirsiniz, çok da nefis olur benden söylemesi...

Kara turp, çok karizmatik değil mi :))


Hiç yorum yok: