yemekleri bir de benim gözümden görün

Bugüne kadar çektiğim tüm yemek fotoğrafları ve bundan sonra çekeceğim yeni fotoğraflar, hep baktığımızın ötesini görebilme merakımdan. Sadece bakmamak, baktığımızı görmek, gördüğümüzü farkedebilmek benim amacım. Tabii yemek yapmayı, yemeyi ve fotoğrafını çekmeyi de çok sevdiğimi söylemeye gerek yok.
Siz de kendi çektiğiniz yemek fotoğraflarınızı, günün fotoğrafı köşesinde yayınlanmak üzere gönderebilirsiniz, bu da blogumuzun bir hizmetidir :))
Bu arada fotoğrafları izinsiz kullanmak yasaktır benden söylemesi.

18 Mayıs 2011 Çarşamba

armutlu pay


Yoğun istek üzerine yaptığım (ben tatlıyı pek sevmiyorum ) bu armutlu pay,
bir jamie oliver tarifiydi. Ben bir jamie Oliver olmayabilirim ama
gerçekten başarılı olduğunu söyleyebilirim ve yapması da çok basit:
125 gr şekeri tavada karamelize ediyorsunuz, karamelize olmuş şekerin içine
önceden soyup dilimlediğiniz armutları ve biraz da tarçını ekleyip armutlar
şeklini kaybetmeden ama yumuşayıncaya kadar pişiriyosunuz. Pişmesine yakın
1 yemek kaşığı kadar da tereyağı ekliyosunuz. Bu karışım pişince biraz soğutun.
Soğuyunca kalıbınıza ya da ne kullanacaksanız o kaba bu armutlu karışımı
yayıp, üzerine 5 mm kalınlığında tüm kalıbı örtecek kadar milföy hamurunu
kaplayın ve kenarlarından içeriye doğru itin. Bu şekilde fırına verip 180 derecede
20 -25 dk pişirin üzeri kızarıp hafif kabarınca çıkarın, ılık servis yapın.
afiyet olsun

Hiç yorum yok: