yemekleri bir de benim gözümden görün

Bugüne kadar çektiğim tüm yemek fotoğrafları ve bundan sonra çekeceğim yeni fotoğraflar, hep baktığımızın ötesini görebilme merakımdan. Sadece bakmamak, baktığımızı görmek, gördüğümüzü farkedebilmek benim amacım. Tabii yemek yapmayı, yemeyi ve fotoğrafını çekmeyi de çok sevdiğimi söylemeye gerek yok.
Siz de kendi çektiğiniz yemek fotoğraflarınızı, günün fotoğrafı köşesinde yayınlanmak üzere gönderebilirsiniz, bu da blogumuzun bir hizmetidir :))
Bu arada fotoğrafları izinsiz kullanmak yasaktır benden söylemesi.

7 Ekim 2013 Pazartesi

hızlı yemekler : patlıcan oturtma...

Bazı kız arkadaşlarım var, onlar kendini biliyor ;)) hep sen nasıl işten gelip bir de yemek yapmaya vakit buluyorsun ben hayatta yapamam derler :) Bu blogda ara sıra biraz sonra vereceğim tarif gibi, çok kısa sürede ve çok kolay hazırlanabilecek yemeklere de yer vereceğim, maksat hizmet! :)))
Bu akşamki yemek annelerimizin de çok yaptığı klasik tencere yemeklerinden patlıcan oturtma. Çok kolay ve çok lezzetli, başlıyorum anlatmaya, kağıdı kalemi hazır edin :)
Ben 3 tane orta boy patlıcandan yaptım 2 kişi rahat yer. Patlıcanları yıkayıp alaca soyun ve yuvarlak yuvarlak çok kalın olmayacak şekilde kesin ve biraz tuzlu su hazırlayıp içine atın siz diğer işlemleri yaparken o orada acılığını biraz atsın.
1 tane kuru soğanı soyup istediğiniz gibi doğrayın ben iri doğruyorum çünkü pişmiş soğanın tadını çok seviyorum yemeğin içinde ağza gelsin istiyorum. Derince bir tava veya tencereye biraz zeytinyağı kızdırın ve soğanları atın, biraz sararsın 200 gr kadar kıymayı ekleyin, kıyma sevmiyorsanız parça et veya tamamen etsiz de olur :) Kıymayı da soğanla kavurun, bu arada patlıcanları süzüp tencereye katın, biraz çevirip, irice doğranmış 2 domates ve seviyorsanız sivri biber ekleyin, kapağını kapatın kendi suyuyla biraz pişirin, ben biraz ocakta tuttuktan sonra bir fırın kabına aldım ve üzerine domates rendesi ve biraz salcayla karışık biraz su ekleyerek fırına attım, böyle bir sunum daha çok hoşuma gidiyor ama tencerede de pişirip yiyebilirsiniz fırın şart değil. En fazla 15-20 dk içinde yemeğiniz hazır :) Yanına bir pilav ve bir de sarımsaklı cacık yaptınız mı... afiyet olsun :)









Hiç yorum yok: